czwartek, 9 maja 2013

Flora i Fauna

FLORA I FAUNA - W OSIEMDZIESIĄT DNI DOOKOOA ŚWIATA

Witam-nazywam się Fileas Fogg i chciałbym  przedstawić Wam napotkaną flore i faune podczas -gdy przemierzałem kontynenty w mojej wspaniałej podróży,wraz ze mną był jeszcze Jan Obiezyświat-lokaj.
Rozpoczne moją opowieść od Morza Czerwonego i Oceanu Indyjskiego- przemierzając   Indie.Ciekawym miejscem był Bombaj-do jedzenia dostałem potrawkę z tutejszego królika,biegaja tu tez koty-stworzenia nietykalne oraz koniki górskie.
 Brama Indii w Bombaju
 
/żródło onet.wiem/

Ghaty Zachodnie-to przede wszystkim bazaltowe góry-gęstwiny lasów,ale także niziny-ziemie starannie uprawiane-mnóstwo strumieni-wielkie plantacje bawełny,kawy,czerwonego pieprzu,drzewa muszkatowe,gożdzikowe.Dżungla- to miejsce dzikie gdzie można było spotkać tygrysy,słonie,węże.
W drodze z Bombaju do Kalkuty/Czolby-Allahabadu/ potrzebowałem własnego transportu i dzięki temy poznałem lepiej tą część Indii.Zachwycił mnie gąszcz lasów indyjskich wysokopienne lasy palmowe,które przechodziły w krzewiaste zarośla tamaryszków i karłowatych palm.Są tam też jałowe stepy-najeżone rzadkimi krzaczkami pomiędzy którymi wystają kamienne bloki.
Zwierzęta ,które  zobaczyłem w tym rejonie to Zebu-rodzaj bawoła z jednym garbem,konie górskie,a nocą słyszałem tylko warczące gepardy,pantery i przemykające gdzie nie gdzie małpy.
W dolinie Gangesu ujrzałem drzewa bananowe,Areca-palmy orzechowe,drzewa sandałowe,otaczały mnie też rozległe stepy,a tamtejsi Hindusi uprawiali opium i konopie potrzebne im do robienia wywarów.
Kolejnym miejscem które zapamiętałem w dolinie Gangesu,która jest urocza-Biharu-góry pokryte zielenią ,pola jęczmienne,pola pszenicy i kukurydzy,a wśród nich powolne majestatyczne słonie i zebu.Pojawiały się też tygrysy i wilki ,a w rzekach i stawach krokodyle.
 
/pobrano Memes za zgodą/

Podróż przez Chiny /Singapur w kierunku do Hongkongu/ mijajac wyspy ujrzałem tam lasy palmowe ,lasy bambusowe,mnóstwo drzew muszkatołowe i tekowce-piękne mimozy i paprocie drzewiaste i mnóstwo ptaków z rodziny jerzyków{Salangana}
 
/pobrano Memes za zgodą/
 
/pobrano za zgodą  Memes /

Ujrzałem tam również najpiękniejsze tygrysy-duzo małp w śród drzew gożdzikowych,drzewiastych paproci i sagowców.Jadłem smaczne owoce mango i ananasy.
Japonia zapamiętałem jako wielkie pola ryżowe,pięknie kwitnace drzewa wiśni,jabłoni i śliw i cedr.Zwięrzęta udomowione to wszelkiego rodzaju drób -kuropatwy,przepiórki,a zyjace na wolnosci to żurawie,dzikie gęsi,wróble,kruki,krogulce.Z dziko zyjących to dziczyzna min. daniele.
 

W podróży po Ameryce zauważyłem wielkie jodły,piekne wąwozy ,wielkie stada bizonów.
Rolnictwo bardzo rozwiniete pola żyta,kukurydzy Sorgo podobne do prosa,pełne zagrody zwierząt domowych.Roślinność to akacje,dzikie róże,wilczomlecze,palmy,drzewa świętojańskie.
Zwierzęta ,które miałem możliwość jeszcze dojrzeć to wilki,konie ,niedżwiedzie. Weronika Zbierska

2 komentarze:

  1. bardzo dokładny opis roślinności. Porusza wyobraźnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się jak opisaliście florę i faunę. Znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń